اخبار

۱۸ بهمن ۱۳۸۸

یک تماشاگر حرفه ای تئاتر برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد ." شیرین یزدانبخش " تماشاگر حرفه ای تئاتر در بیست وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بازیگر مکمل نقش دوم زن شد .

به گزارش دراما محله این درحالی است که " آزیتا حاجیان "، " سلیمه رنگرز" ،" آناهیتا نعمتی" ،" مهناز افشار" هم نامزد دریافت این جایزه بودند .

یزدانبخش از جمله تماشاگران حرفه ای تئاتر است که به گفته خود او ظرف 10 سال گذشته هیچ نمایشی در شهر تهران به صحنه نرفته است که وی آن نمایش را ندیده باشد .

وی پس از دریافت جایزه در گفت و گو با دراما محله گفت : در تمام زندگیم مشتاقانه به هنر تئاتر علاقه داشته ام اما هرگز فرصتی که بتوانم بر روی صحنه ایفای نقش کنم را نداشته ام واز همه مهمتر که هرگز تصور نمی کردم روزی به بازی در سینما کشیده شوم.

برنده سیمرغ بلورین بازیگر مکمل نقش زن جشنواره بیست وهشتم فیلم فجر گفت : هرگز تصور نمی کردم بتوانم در کنار بازیگران حرفه ای فیلم و سینما قرار بگیرم وبا آنها به رقابت بپردازم .

گفتنی است خانم یزدانبخش متولد سال 1327 شهر اصفهان است ودر حال حاضر 61 امین سال عمرش را سپری می کند .

وی گفت :" افشین هاشمی" بازیگر خوب تئاتر و سینما معرف حضورمن در فیلم " لطفا مزاحم نشوید " به کارگردانی " محسن عبد الوهاب " شد وهرگز فکر نمی کردم رابطه مادر فرزندی ما موجب بازی من درا ین فیلم سینما یی شود .

بازیگر برگزیده جشنواره فیلم فجر گفت : بازی در فیلم آقای عبد الوهاب باعث شده است که شیفته سینما شوم فضا ، شخصیت و منش این کارگردان به قدری خوب و جذاب بود که من احساس می کردم در خانه خودم هستم.

این بازیگر سینما افزود : به خاطر اینکه از جوانی تماشاگر تئاتر بوده ام دوست دارم بقیه عمرم هم تماشاگر تئاتر باشم نه یک بازیگر .

وی گفت : من کارمند بازنشسته هستم و بازیگر نیستم و آنچه را که در این فیلم از خود به تصویر کشیدم را مدیون خوب تئاتر دیدن می دانم .

یزدانبخش افزود : دیدن تئاتر بر شیوه نگاه من به دنیای پیرامونم تاثیر بسیاری داشته است این را به عنوان یک باز نشسته می گویم نه یک بازیگر آرمانگرا .

وی گفت : دیدن تئاتر تاثیر بسیار خوبی بر شیوه زندگی من گذاشته است به تئاتر می روم تا بازی زندگی را نبازم ، زندگی خوب در ذهنم ملکه شود و خوب دیدن و خوب شنیدن را تجربه کنم .

بازیگر برگزیده جشنواره فیلم فجر گفت : به بازی علاقه ای ندارم نه سن وسالم این اجازه را به من می دهم ونه شوق وذوق بازی را دارم .

وی گفت : بازی در این فیلم هیچ تغییری در زندگی من ایجاد نکرده است به همین دلیل هم می پسندم که وقتم مال خودم باشد ، فیلم دیدن و لذت بردن از بازی دیگران برایم جذابیت بیشتری دارد تا بازی کردن .

بازیگر تئاتر هم اگر کارش را نفهمد با کارگردان صحبت می کند یا بازی دیگران را می بیند تا نقص خود را برطرف کند من هم تئاتر می بینم تا نقص های وجودی خودم را برطرف کنم وتا کنون هم این گونه زندگی کرده ام .

یزدانبخش گفت : از بازی در تئاتر می ترسم چون خیلی سخت است اما در سینما این ترس را نداشتم وراحت زندگی می کردم .

به گفته وی :از فردای جشنواره پیشنهاداتی برای بازی در سینما داشته ام اما هرگز دوست ندارم یک بازیگر سینما باشم و این اتفاق را لطف خدا می دانم من دوست دارم اول تماشاگر تئاتر بعد موسیقی و بعد سنما باشم .



شیرین یزدانبخش تماشاگر حرفه ای تئاتر که بازیگر برگزیده جشنواره فیلم فجر شد

شیرین یزدانبخش تماشاگر حرفه ای تئاتر که بازیگر برگزیده جشنواره فیلم فجر شد

شیرین یزدانبخش تماشاگر حرفه ای تئاتر که بازیگر برگزیده جشنواره فیلم فجر شد

شیرین یزدانبخش تماشاگر حرفه ای تئاتر که بازیگر برگزیده جشنواره فیلم فجر شد