اخبار

۰۲ بهمن ۱۳۸۸

* شبکه رادیویی فرهنگ، از ابتدای بهمن ماه با برنامه " در قلمرو تاریخ "، به اسطوره های ایرانی و شاهنامه فردوسی می پردازد. به گزارش سایت خبری دراما محله برنامه " در قلمرو تاریخ " از دوم بهمن ماه، هر هفته در روز جمعه، با بررسی اسطوره و تاریخ ایران زمین از این شبکه رادیویی پخش می شود.

در این برنامه، مرشد امیر صادقی به شاهنامه خوانی می پردازد و سپسچند تن از کارشناسان تارخ، پیرامون تطبیق اسطوره تاریخ گفت و گو می کنند.

برپایه این گزارش، فرامرز علیخانی، تهیه کنند و سردبیر این برنامه رادیویی، بهرنگ ذولفقاری مشاور برنامه و احسان محمدی و مهدی فکری در تهیه و پخش برنامه همکاری دارند. علاقه مندان به شنیدن این برنامه رادیویی می توانند روزهای جمعه از ساعت 13 الی 13:30 این برنامه رادیویی را بشنوند.

* مجموعه تئاتر شهر در نخستین روز برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، با یک نمایش آلمانی و چهار اثر نمایشی ایرانی، پذیرای تماشاگران می شود.

به گزارشسایت خبری دراما محله در نخستین روز برگزاری یست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر با چهار اثر از کارگردانان ایرانی چون، حسین پاکدل، محمودرضا رحیمی، آرش دادگر، شکرخدا گودرزی و یک اثر نمایشی محصول مشترک ایران و آلمان با کارگردانی اشتفان وایلند پذیرای تماشاگران تئاتر می شود.

در این روز، نمایش " آخرین پر سیمرغ " که بر اساس شاهنامه فردوسی نوشته شده با کارگردانی اشتفان وایلند، در دو نوبت 16 و 19 و به مدت 90 دقیقه در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر اجرا می شود.

همچنین نمایش " رقص زمین " که پیش از آغاز برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با کارگردانی حسین پاکدل در تالار چهارسو اجرا شد، در همین تالار و در دو نوبت 18:30 و 21 و به مدت 95 دقیقه اجرا می شود.

تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر نیز در این روز با اجرای نمایش " بهرام چوبینه "، با نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی در دو نوبت 17 و 21:30 پذیرای تماشاگران می شود.

نمایش " روسمرسهلم "، اثر هنریک ایبسن با کارگردانی محمودرضا رحیمی در دو نوبت 17:30 و 20، به مدت 110 دقیقه در تالار سایه و نمایش " لیرشاه "، نوشته حمیدرضا نعیمی و با کارگردانی آرش دادگر، در دو نوبت 16 و 19:30 به مدت 120 دقیقه در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر اجرا می شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجراهای مجموعه تئاتر شهر می توانند به آدرس اینترنتی www.teatreshahr.com و برای رزرو بلیت نمایش به آدرس اینترنتی www.gishehtheater.ir مراجعه کنند .