اخبار

۲۹ بهمن ۱۳۹۶

با هدف تولید محتوای علمی

مشهد میزبان همایش «نمایش درمانی» می‌شود/ آگاهی بخشی به جامعه

مجید امرایی

دبیر اولین همایش علمی «نمایش درمانی» اعلام کرد که این همایش با هدف تولید محتوای علمی در زمینه نمایش درمانی، ۱۹ اسفند در شهر مشهد برگزار می شود.

مجید امرایی دبیر اولین همایش علمی «نمایش درمانی» درباره روند برگزاری این همایش به خبرنگار مهر گفت: این همایش به صورت یک روزه و در ۱۹ اسفند در شهر مشهد برگزار می شود. اولین دوره همایش به صورت ملی برگزار می شود ولی تلاش مان بر این است که سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

وی ادامه داد: ۲۶ مقاله متقاضی حضور در اولین همایش علمی «نمایش درمانی» بودند که از این میان ۶ مقاله برای ارایه در همایش انتخاب شدند.

امرایی درباره ضرورت برگزاری همایش علمی «نمایش درمانی»، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در منطقه جزو کشورهایی است که توجه ویژه به حوزه نمایش درمانی دارد، تغییر مسیر و جهت دهی علمی به این حوزه درمان غیر دارویی، آشنایی علاقه مندان با نمایش درمانی و همچنین آگاهی بخشی عمومی به جامعه برای آشنایی با نمایش درمانی در توانبخشی و بازتوانی افراد نیازمند از اهداف و ضرورت های برگزاری این همایش است.

دبیر اولین همایش علمی «نمایش درمانی» یادآور شد: پیش تر ما ۶ جشنواره نمایش درمانی برگزار کردیم که این همایش در راستای همان فعالیت های پیشین اما با رویکرد تولید محتوای علمی است.

وی ادامه داد: سال آینده این همایش را با حضور صاحبنظران خارجی حوزه نمایش درمانی برگزار می کنیم و از میان ۶ مقاله راه یافته به اولین دوره همایش، سه مقاله برای ارایه در دور دوم این همایش انتخاب می شوند. همچنین در این دوره ۲ کارگاه آموزشی با موضوعات اجرای نمایش درمانی با معلولان و آشنایی با تکنیک های نمایش درمانی برگزار می شود، ۲ سخنرانی نیز با موضوع نمایش درمانی خواهیم داشت.

امرایی درباره دلایل انتخاب شهر مشهد به عنوان میزبان اولین دوره همایش علمی «نمایش درمانی»، توضیح داد: شهر مشهد از جمله شهرهایی است که بیشترین مراکز توانبخشی را دارد و به نوعی مرکز ثقل امور توانبخشی و بازتوانی در کشور است. مضاف بر اینکه اولین مؤسسه توانبخشی معلولان با محوریت درمان غیردارویی و هنردرمانی در کشور نیز در شهر مشهد تأسیس شده است.

دبیر نخستین همایش علمی «نمایش درمانی» از اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی شهر مشهد، انجمن هنرهای نمایشی و مؤسسه توانمندسازی «بچه های باران» به عنوان حامیان این همایش نام برد که توسط انجمن نمایش درمانی ایران برگزار می شود.