اخبار

۰۵ آبان ۱۳۸۸

مجید امرایی از راه‌اندازی اولین سایت تخصصی نمایش درمانی ایران به دو زبان انگلیسی و فارسی خبر داد. امرایی در این باره به خبرنگار مهر گفت: نخستین سایت تخصصی نمایش درمانی ایران به دو زبان فارسی و انگلیسی و دارای بخش‌های اخبار، مقالات تخصصی، گزارش‌ و یادداشت و تکنیک‌های آموزشی گالری به آدرس www.dramamahaleh.com راه‌اندازی شد. این سایت در ادامه فعالیت‌های هفت سال گذشته که به صورت مستمر در خصوص تئاتر درمانی روی مصدومان جنگ تحمیلی صورت گرفته بود راه‌اندازی شده است.

کارشناس نمایش درمانی بیمارستان اعصاب و روان بیمارستان نیایش (سعادت آباد) افزود: حاصل هفت سال تحقیق و پژوهش و فعالیت عملی با مصدومان جنگی بیمارستان به زودی در قالب کتابی پژوهشی منتشر می‌شود. بعد از این فعالیت هفت ساله زمان آن رسیده بود که شیوه نمایش درمانی در حوزه دنیای مجازی داخلی هم برای اطلاع پژوهشگران و علاقمندان قرار بگیرد. از این جهت این سایت را راه‌اندازی کردم.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت نمایش‌ درمانی در ایران فاصله زیادی با فعالیت تئاتر مدرن در ایران ندارد و قدمتی 88 ساله در داخل کشور دارد. ولی هرگز فعالیت‌ها و پژوهش‌های انجام شده به صورت متمرکز در جایی ارائه نشده و یکی از اهداف راه‌اندازی سایت تخصصی نمایش‌ درمانی جمع‌آوری اطلاعات گذشته، اخبار روز و پژوهش‌هایی است که به صورت پراکنده در سراسر ایران انجام می‌شود.

امرایی ادامه داد: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای این سایت این است که تکنیک‌های نمایش درمانی از طریق دنیای مجازی در اختیار علاقمندان قرار بگیرد زیرا نمایش درمانی می‌تواند بین تمام اقشار جامعه، خانواده‌ها و مدارس مورد استفاده قرار گیرد. تکنیک‌های نمایش درمانی در نقاط مختلف دنیا در حوزه‌های تربیتی، فرهنگی و اخلاقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سعی می‌کنیم از طریق این سایت به خانواده‌های علاقمند نیز مشاوره داده شود.