اخبار

۰۹ آبان ۱۳۹۵

ایرنا- استاد هنرهای نمایشی، برقراری عدالت فرهنگی، توجه به تشکل ها و دوری از شعارزدگی و سیاست بازی، بکارگیری مدیران معتقد و متخصص در حوزه های فرهنگی و هنری را از شاخصه های تصدی گری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

مجید امرایی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: آنچه می تواند جمهوری اسلامی ایران را به جایگاه واقعی خود برساند، توجه به بن مایه های فرهنگی و هنری است که قرن ها فرهنگ ایران زمین را در جهان پایدار داشته است.

به گفته وی، رسانه های جدید هم آسیب زایند و هم کمک کننده، از این رو اگر ظرفیت ها در مسیر معرفی داشته ها و تعاملات بین المللی بکار گرفته شوند فرصت و اما اگر مصرف کننده صرف فرهنگ بیگانه باشیم تهدید محسوب می شوند.
این فعال رسانه ای ادامه داد: برای حرکت در مسیر فرصت سازی، وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند زمینه ساز باشد اما به شرط اینکه از مدیران آگاه و متخصص بهره مند شود.
امرایی در ادامه، توجه به فرهنگ ملی و اسلامی، توجه به ارتقای فرهنگی در روابط بین الملل، ایجاد زمینه های مناسب جهت ارتقاء فرهنگی و هنری، توجه به مقوله پیوست فرهنگی در دیگر حوزه ها (سیاسی، اجتماعی ، روابط بین الملل...) بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب، کوتاه کردن دست افراد سودجو در حوزه های مالی فرهنگی و توجه به تشکل ها و دوری از شعارزدگی را از ضرورت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.
این استاد دانشگاه همچنین ایجاد زمینه های مساوی و عادلانه جهت بروز و ظهور استعدادهای هنری در سراسر کشور و معرفی هنرمندان ملی در عرصه جهانی، توجه به معیشت و بیمه هنرمندان، روزنامه نگاران، بکارگیری مدیران معتقد و متخصص در حوزه های فرهنگی، احترام به دیدگاه های مراجع دینی و مذهبی و توجه و اهتمام جدی به هنرمندان نویسندگان و روزنامه نگاران شهرستانی و دوری از تمرکز برنامه ها در تهران را نیز از دیگر شاخصه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آینده عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، زمزمه های کناره گیری و استعفای علی جنتی طی هفته های گذشته حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری با پذیرش استعفای علی جنتی، طی حکمی سید عباس صالحی معاون فرهنگی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی کرد.
همچنین روز یکشنبه گذشته سیدرضا صالحی امیری توسط رئیس جمهوری طی نامه ای به عنوان وزیر پیشنهادی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
روز سه شنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی رای خواهند داد.