اخبار

۲۵ فروردين ۱۳۹۸

به همت مرکز نمایش درمانی ایران DTCI

نخستین تیم تخصصی توانبخشی و بازتوانی هنر درمانی در مناطق سیل زده خوزستان کار خود را آغاز کرد

دکتر مجید امرایی دبیر کل انجمن دراماتراپی ایرانDTCI با اعلام این خبر افزود : با همکاری استانداری خوزستان و مرکز نمایش درمانی ایران نمایندگی خوزستان ، تیمی 12 نفره از روانشناسان و دراماتراپیست های عضو مرکز، خدمات تخصصی خود را برای گروه سنی کودکان و نوجوانان سیل زده و والدین انها در کمپ های استقرار سیلزدگان آغاز کردند.

به گفته امرایی در این جلسات به همت درمانگران خدمات " مشاوره " ، "گفتار درمانی"،" تخلیه روانی" و همچنین " آموزش "و" پیشگیری " و "مواجهه با موقعیت های خطر آفرین و بحران زا" به مراجعان آموزش داده می شود .

امرایی افزود : این برای نخستین بار است که خدمات تخصصی هنر درمانی به مراجعان آسیب دیده اتفاقات طبیعی در ایران ارائه می شود و در نوع خود منحصر به فرد و ویژه خواهد بود .

وی با قدردانی از معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان افزود : خدمات بازتوانی و توانبخشی تا یک ماه آینده با رویکرد اورژانسی ادامه خواهد داشت و پس از آن با همکاری کار گروه تخصصی "خدمات کلینیکی" هنر درمانی و" پاراکلینیکی " با هدف " تسهیلگری و توجه به جنبه های مثبت تاب آوری" مراجعان در موقعیت های غیر مترقبه ارائه خواهد شد .

امرایی تصریح کرد : مسائلی چون " ترس "، "اضطراب "، " کابوس شبانه " ،" شب ادراری "، " پرخاشگری" ، "انزواطلبی" و " گوشه گیری "از جمله مواردی است که در تشخیص اولیه مراجعان کودک و والدین آنها مشخص شده است .

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری جدی استانداری خوزستان به زودی با هدف پیشگیری از مسائل روانی کارگاه های تخصصی دراما تراپی برای رفع اختلالات آغاز شود .