اخبار

۲۶ آذر ۱۳۹۸

نخستین کارگاه دراماتراپی در شهر لاهیجان برگزار شد

به گزارش دراما محله در این کارگاه که با حضور مریم رحیمی عضو رسمی انجمن دراماتراپی ایران برگزار شد با حضور پنج تن از مراجعان به مدد تکنیک های مختلف دراماتراپی در راه رفع مسئله و آگاهی بخشی به مراجعان کار شد .

در این کارگاه پس از مراحل کوک کردن و ریتم آگاهی مسئله گشایی انجام شد تا مراجعان به راهکارهای جدید مواجهه با مسائل خود دست یابند .

نمایش درمانی درمانی کمکی ، غیر دارویی ، بازی محور و گروهی است که امروزه در بسیاری از کشور های جهان برای مداوای اختلالات روحی ، روانی ، جسمی و ادراکی مورد استفاده قرار می گیرد ، ایران در حال حاضر عضو موسس اتحادیه جهانی دراماتراپی است و در حال حاضر دویست نفر در انجمن دراماتراپی ایران دوره های تخصصی دراماتراپی را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا گذرانده اند تا در مراکز درمان و توانبخشی مشغول فعالیت شوند .

مریم رحیمی دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی و عضو مدرسین انجمن دراماتراپی ایرانDTCI است که امسال 2019 به عنوان دراماتراپیست برتر از سوی انجمن نمایش درمانی ایران به اتحادیه جهانی دراماتراپی WADTh معرفی شد .

نخستین کارگاه دراماتراپی در شهر لاهیجان روز 25 آذر ماه به همت انجمن دراماتراپی گیلان و اداره ی ارشاد اسلامی شهر لاهیجان بر گزار شد .