اخبار

۲۸ مهر ۱۳۸۸

کارگردان نمایش \"عشق باران\"، عنصر شکل دهنده اثرش را عشق به خاک و نام ایران در بین رزمندگان دفاع مقدس عنوان کرد.  نمایش عشق باران با موضوع دفاع مقدس و توجه ویژه به جانبازان جنگ از 28 بهمن در تالار کوچک حوزه هنری با نویسندگی و کارگردانی مجید امرایی به روی صحنه رفته است و توانسته رکورد قابل توجهی از مخاطب را به خود اختصاص دهد. <div text-align: " justify\?>به گزارش خبرگزاری شبستان، مجید امرایی اظهار داشت: داستان زندگی یک جانباز اعصاب و روان جنگ تحمیلی که اکنون در یک مرکز روانپزشکی بستری شده را در قالب دراماتیک و با نگاهی به شیوه نمایش درمانی به روی صحنه برده ایم.

وی ادامه داد: زندگی یک جانباز بستری در بیمارستان روانپزشکی، خود سرشار از رنج ها و مصایبی است که حتی فقط شنیدن و یا مطلع شدن از گوشه ای از آن رنج ها غیر قابل تحمل است، اما آنچه این جانباز و بسیاری مانند او را به زندگی امیدوار نموده یک نوع سیر و سلوک عارفانه است نوعی خودشناسی به دلیل یافتن ارتباط معنوی بین عشق زمینی و عشق ابدی و آسمانی در بین این دسته از افراد است.

امرایی در ارتباط با شیوه اجرایی عشق باران گفت: شیوه اجرایی این اثر مبتنی بر تکنیک های خاص نمایش درمانی یا همان سایکو درام است. در اجرای آن از تکنیک های مانند صندلی داغ، صندلی خالی، بازی خاطره و جابجایی نقش ها استفاده کرده ام.

کارگردان عشق باران در مورد هم آمیزی عشق و جنگ در این اثر گفت: توجه به عشق و احساس در تئاتر دفاع مقدس و قهرمان آن چیزی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. ما با یک نگاه در طول تاریخ خودمان به وضوح در می یابیم که عشق یکی از مهمترین بهانه ها برای حضور سربازان و رزمندگان در جبهه ها برای دفاع از خاک و نام ایران و ایرانی بوده است.

امرایی در پایان نمایش عشق باران را هدیه ای به مخاطبان تئاتر دفاع مقدس عنوان کرد.

گفتنی است، نمایش عشق باران در سومین جشنواره سراسری تئاتر تک و دوازدهمین جشنواره سراسری دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده شناخته شده است. این نمایش تا 15 اسفند هر روز به جز شنبه ها در تالار کوچک حوزه هنری ساعت 18 به روی صحنه می رود.