اخبار

۲۸ آذر ۱۳۹۷

میان اعضای هیأت موسس؛

ویدیوکنفرانس اتحادیه جهانی نمایش‌درمانی برگزار شد/پیشنهادات ایران

ویدیوکنفرانس اتحادیه جهانی نمایش‌درمانی برگزار شد/پیشنهادات ایران

عضو هیأت مؤسس اتحادیه جهانی دراماتراپی اعلام که ویدئوکنفرانس فصلی این اتحادیه برگزار و طی آن علاوه‌بر ارائه گزارش‌های مختلف، زبان فارسی به سایت جهانی این اتحادیه افزوده شد.

مجید امرایی عضو هیأت مؤسس اتحادیه جهانی دراماتراپی «WADT» درباره برنامه‌های این اتحادیه در سال جاری، به خبرنگار مهر گفت: ویدئوکنفرانس فصلی اتحادیه جهانی دراماتراپی بین اعضای مؤسس این اتحادیه برگزار شد. گزارش‌گیری از فعالیت‌های نمایش درمانی از کشورهای مختلف، بررسی اساسنامه اتحادیه و عضوگیری و ارزیابی کشورهای متقاضی برای عضویت از جمله موضوعات این ویدئوکنفرانس فصلی بود.

وی ادامه داد: همچنین در این ویدئوکنفرانس گفتگو برای برگزاری سمینار جهانی دراماتراپی که قرار است در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ برگزار شود، انجام شد.

امرایی درباره کشور میزبان سمینار جهانی دراماتراپی، اظهار کرد: بنگلادش درخواست میزبانی اولین دوره این سمینار را داده است و سعی داریم برای دومین دوره، پیشنهاد میزبانی ایران را به اتحادیه جهانی دراماتراپی ارائه دهیم.

عضو هیأت مؤسس «WADT» از بررسی چگونگی انتقال محتوای علمی، تکنیک‌ها و فرایندهای توانبخشی حوزه دراماتراپی و ارزیابی انتشار کتاب مجموعه مقالات، به‌عنوان دیگر موضوعات ویدئوکنفرانس فصلی این اتحادیه نام برد.

وی با بیان اینکه مقالات نمایش درمانی در ژورنال بین‌المللی اتحادیه جهانی دراماتراپی به پیشنهاد ایران منتشر شده است، افزود: به درخواست ایران زبان فارسی روی سایت اتحادیه جهانی دراماتراپی قرار گرفت.

امرایی در پایان سخنان خود یادآور شد: به تازگی ۶ تعریف در خصوص دراماتراپی را ارائه داده‌ایم که روی سایت جهانی اتحادیه قرار گرفته و از این مجموع، ۲ تعریف به تئوری پایداری دراماتراپی با پس زمینه دیدگاه بوعلی سینا مربوط است.