اخبار

۲۴ آذر ۱۳۹۸

گزارش سال میلادی 2019 فعالیت انجمن دراماتراپی ایران DTCI از زبان دکتر مجید امرایی دبیر کل انجمن دراماتراپی ایران.


به همت مرکز بین المللی دراماتراپی ایران DTCI از سال 2017 میلادی ایران به عنوان عضو موسس اتحادیه جهانی دراماتراپیWADTh حضور فعال داشته است و تا سال 2019 تعداد دویست متخصص دراماتراپی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دوره های مقدماتی ، تکمیلی و پیشرفته دراماتراپی را آموزش دیده اند.


در این مرکز خصوصی دوره ها شامل مفاهیمی چون تعاریف ، تئوری ها ، تکنیک ها و فنون مختلف در قالبی علمی و عملی متناسب با پیشرفت های روز دراماتراپی در جهان آموزش داده شده است.

فراگیران در دوره سوپر وایزری (کار با مراجع) حضور یافته اند ، تا تجارب و یافته های خود را بیازمایند.


فراگیران عموما در دو سطح "یاورنمایشی" و "دراماتراپیست" رتبه بندی میشوند همچنین ده نفر به عنوان دراماتراپیست بین المللی معرفی شده اند .


چهار همایش علمی در مشهد ، تهران و اهواز با همکاری مرکز هنرهای نمایشی ، انجمن هنرهای نمایشی ، بهزیستی، کانون پرورش فکری و حوزه هنری برگزار شده است.


بیش از 19 جلسه سخنرانی در مجامع علمی و دانشگاهی دانشگاه علامه ، الزهرا ، تهران ، علوم توانبخشی ، بهشتی ، خوارزمی ، میراث فرهنگی و...برگزار شده است.


دوازده برنامه ی رادیویی و تلویزیونی با حضور کارشناسان انجمن دراماتراپی ایران تولید و پخش شده و چهار میهمان خارجی از کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا به ایران دعوت شده اند.


نشان بوعلی سینا به عنوان بالاترین نشان دراماتراپی ایران ثبت جهانی شده تا سالانه مدال بوعلی به نفرات برتر در حوزه دراماتراپی اهدا شود.



انجمن دراماتراپی اهواز به عنوان نخستین انجمن استانی در ایران افتتاح شده و چهار استان دیگر در دست اقدام است.


امید که به لطف خدا و تلاش فعالان و دلسوزان عرصه دراماتراپی این مسیر پویاتر و پرثمرتر طی شود.


(دکتر مجید امرایی مدرس دانشگاه ،نویسنده ، دراماتراپیست و دبیرکل انجمن دراماتراپی ایران DTCI) .

خدایا چنان کل سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار worldallianceofdramatherapy .

Dr Majid Amraei "Iranian Psychodrama and Drama Therapy Secretary-General Association"