اخبار

۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

رییس انجمن نمایش‌درمانی ایران:

مهمترین هدف ما تکمیل نیروهای متخصص و ارائه خدمات مطلوب است

تهران- ایرنا- دبیرکل انجمن دراماتراپی (نمایش‌درمانی) ایران در وبینار روسای انجمن‌های استانی دراماتراپی ایران (DTCI) گفت: مهمترین هدف ما تکمیل نیروهای تخصصی و علمی و ارائه خدمات ترکیبی مطلوب به جامعه هدف است.

جلسه ماهانه روسای انجمن‌های استانی دراماتراپی ایران (DTCI) با حضور و ریاست مجید امرایی دبیرکل انجمن دراماتراپی ایرانو عضو موسس اتحادیه جهانی دراماتراپی (WADTh)و روسای انجمن استان‌های خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان، آذربایجان غربی و مرکزی به صورت مجازی (وبینار) برگزار شد.

در این جلسه (شامگاه یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت) نمایندگان استانی گزارشی از فعالیت های خود در شرایط کرونایی و روش‌های ارائه خدمت مجازی و حضوری ایمن به مخاطبان را ارائه کردند. همچنین راهکارهای ارائه خدمات غیر حضوری در «فضای وب مشاوره» و همچنین برپایی کارگاه های مجازی و حضوری کم خطر برای جامعه هدف بررسی شد.

پیشنهادهای متنوع روسای انجمن دراماتراپی ایران

در خلال این وبینار لیلا برون (رئیس انجمن خوزستان) پیشنهاد تبادل متخصصین آموزش دراماتراپی را در سطح استانی، امید پیروی اسلام (رئیس انجمن آذربایجان غربی) پیشنهاد معرفی هر چه بیشتر این شیوه درمان کمکی را در سطح مراکز فرهنگی و توانبخشی استان، مریم رحیمی (رئیس انجمن استان گیلان) دیدگاه خود را در خصوص راه اندازی دفاتر شهرستانی و روش های ارائه خدمت به مراجعان از راه دور، حامد حجام زاده (رئیس انجمن استان مازندران) در خصوص همکاری بیشتر با مراکز دانشگاهی و توجه به تنوع خدمات توانبخشی و باز توانی، مصطفی محمدی (رئیس انجمن کرمان) در زمینه روش های مهم مهارت افزایی به مخاطبان در استان کرمان و اصغر تنهایی (رئیس انجمن استان مرکزی) در زمینه آموزش های ترکیبی دراماتراپی و «یوگای خنده»، نظرهاو پیشنهادات خود را ارائه کردند.

برقراری ارتباطات گسترده و مطلوب با دیگر کشورها

در پایان این جلسه مجازی دبیرکل انجمن بین المللی دراماتراپی ایران در خصوص کارگاه‌های آموزشی دراماتراپی جهت تکمیل کادر متخصصان استانی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد توضیحات خود را ارائه کرد.

مهمترین هدف ما تکمیل کادر تخصصی، علمی و ارائه خدمات ترکیبی مطلوب به جامعه هدف است که با رویکرد دراماتراپی و مبتنی بر مکتب توانبخشی دراماتراپی بومی ایرانی طرح ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش‌های بین‌المللی روابط مطلوبی برقرار شده و در حال حاضر فراگیرانی از کشورهای قبرس، آلمان، استرالیا، افغانستان و کانادا در کنار فراگیران داخلی در حال آموزش دراماتراپی هستند که آینده مطلوبی را برای این عرصه رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا،‌ وبینار تخصصی روسای انجمن‌های دراماتراپی ایران در پایان هر ماه جهت تبادل دیدگاه متخصصان این عرصه برگزار می‌شود.

انجمن بین‌المللی دراماتراپی ایران (DTCI) در حال حاضر در شش استان کشور نمایندگی دارد.